woensdag 8 juni 2011

Eigenschappen van een Docent

Eigenschappen

Goede eigenschappen van een docent:
- Georganisserd;
- Goede structuur van lesmateriaal;
- Geeft duidelijke grenzen aan;
- Betrokkenheid naar de leerlingen toe;
- Met overtuiging over zijn eigen vakinhoud praat;
- Autoriteit uitstralen;
- Duidelijk praten en schrijven;
- Eigen fouten durven toegeven;
- Jezelf flexibel kunnen instellen;
- Opbouwende kritiek kunnen geven.

Slechte eigenschappen van een docent:
- Onvoorbereid de les geven;
- Leerlingen voortrekken of juist benadelen;
- Te persoonlijk met leerlingen omgaan;
- Over jezelf heen laten lopen door leerlingen en collega's;
- Afspraken niet nakomen;
- Er onverzorgd bijlopen;
- Leerlingen niet uit laten praten;
- Te laat naar de les komen;
- Pestklacht wegwuiven;
- Leerlingen niet stimuleren wanneer nodig.

2 opmerkingen:

  1. Leerlingen niet stimuleren waar nodig en anderen benadelen of voortrekken. Het lijkt wel alsof ze je de dood in de ogen kijken en behandelen je oneerlijk met vooroordelen die trend zijn geworden en zijn hier onpersoonlijk in en gebruiken dit te pas en te onpas. gewoon niet eerlijk zijn en het voor pesters opnemen en hier zelf ook nog aan meedoen. Aanstootgevend taalgebruik maar goed vinden. Als er iemand is die heel erg bedwelmend naar knoflook ruikt zeggen ze hier niets van. het was zo erg dat je je aandacht bijna niet bij de les kon houden en zelfs nog op het examen. dat diegene zich niet schaamt en dat niemand er iets van zegt. Op die vorige school mocht diegene niets en wou hier dan de lolbroek uithangen met voetbal mode uitgaan bier en meisjes. Zo iemand geeft dan de toon aan en die anderen zitten er voor spek en bonen bij. En dat leraren of anderen labelen met een diagnose en ouders willen overtroeven terwijl die ze dagelijks mee maken. Geldingsdrang en vooringenomen zijn en het voor het zeggen hebben. Zo"n stempel komt je imago niet ten goede en dit maakt geen reclame voor je. Oninteressant en ouderwets en sommigen zijn te oud en gaan niet met de tijd mee met verouderde inzichten en kunnen zich niet in jongeren verplaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leerlingen niet stimuleren waar nodig en anderen benadelen of voortrekken. Het lijkt wel alsof ze je de dood in de ogen kijken en behandelen je oneerlijk met vooroordelen die trend zijn geworden en zijn hier onpersoonlijk in en gebruiken dit te pas en te onpas. gewoon niet eerlijk zijn en het voor pesters opnemen en hier zelf ook nog aan meedoen. Aanstootgevend taalgebruik maar goed vinden. Als er iemand is die heel erg bedwelmend naar knoflook ruikt zeggen ze hier niets van. het was zo erg dat je je aandacht bijna niet bij de les kon houden en zelfs nog op het examen. dat diegene zich niet schaamt en dat niemand er iets van zegt. Op die vorige school mocht diegene niets en wou hier dan de lolbroek uithangen met voetbal mode uitgaan bier en meisjes. Zo iemand geeft dan de toon aan en die anderen zitten er voor spek en bonen bij. En dat leraren of anderen labelen met een diagnose en ouders willen overtroeven terwijl die ze dagelijks mee maken. Geldingsdrang en vooringenomen zijn en het voor het zeggen hebben. Zo"n stempel komt je imago niet ten goede en dit maakt geen reclame voor je. Oninteressant en ouderwets en sommigen zijn te oud en gaan niet met de tijd mee met verouderde inzichten en kunnen zich niet in jongeren verplaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen